Sunday, May 14, 2017

Jestem 14 powodem.


Hej, tu Hannah. Hannah Baker. Nie zmieniaj odbiornika, z którego słuchasz. To ja - na żywo i w stereo. Jeśli słuchasz tej taśmy, jesteś przyczyną dlaczego.. 



Gdybyś był 14 powodem, co byś zrobił? Zastanawiałeś się kiedyś dlaczego ludzie popełniają samobójstwo? Ja tak i to nie raz. Dla wielu z nas jest to oznaka tchórzostwa, strachu, walki samego z sobą, ale jednak przegraną. Często zastanawiam się co by było, gdybyśmy dostali do ręki przyczyny czyjegoś samobójstwa. Przecież nie wiemy co dana osoba czuła i nigdy się nie dowiemy, bo już za późno. Jednak gdyby był taki sposób? Co byś zrobił, gdybyś dostał zbiór kaset a na nich swoje imię, pojawiające się na końcu? Odsłuchując wszystkie 13 byłbyś zaciekawiony, ale również przerażony, ponieważ z plotek wiesz, że i Twoje imię znajdzie się na odbiorniku. Nie chcesz tego słuchać, ale wiesz, że musisz. Chcesz się dowiedzieć dlaczego to zrobiła. 
Hej, tu Hannah Baker. Witaj na swojej taśmie, 14 taśmie. Przez nasze życie przeplata się wiele osób, jednak co wtedy, gdy trafimy na nie tych, którzy chcą nas uszczęśliwić? Podkładają nam nogę, śmieją się z nas, aby uszczęśliwić samego siebie. Miliony kłótni, wyzwisk, problemów. Mimo tego, zostajemy cicho, ponieważ również zawodzimy się na naszych przyjaciołach. Jednak cisza jest również błędem. Serial "13 powodów dlaczego" opowiada o nastolatce - Hannah Baker, która poddaje się po swoich klęskach i zawodach. Nagrywa jednak 13 powodów dlaczego to zrobiła. Istnieje jednak również 14 powód. Myślę, że powinieneś to zobaczyć. Nie znam Cię, ale być może jesteś jednym z nich? 





28 comments:

  1. Nigdy nie chciałabym być powodem śmierci drugiego człowieka, to by mnie załamało psychicznie..

    ReplyDelete
  2. Smutna historia tego serialu, ale lekko odczuwam samobójstwo jako formę zemsty. A to już jest lekkomyślne. Bycie 14 powodem zniszczyło by mnie psychicznie. Założe się że nie byłbym ''przyczyną'' lecz postawą w której ignorowałem potrzeby tejże osoby

    tutajjestem-lekkomyslny.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Zbieram się za obejrzenie tego serialu :) Mam nadzieję że w tym tygodniu mi się uda ;)
    http://gingerheadlife.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Ile ja już słyszałam o tym serialu. :D Ja to najpierw chce obejrzeć Taboo.

    lady-aria.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Zdaje sobie sprawę, że mogłabym być czyimś powodem. Przykre jest to dla mnie kiedy teraz o tym myślę i wiem, że gdyby zdarzyło się to naprawdę to nie wiem w jaki sposób żyłabym z tą świadomością.
    Serial oglądałam i jest świetny, daje niesamowicie dużo do myślenia!
    Obserwuje
    Zza obiektywu

    ReplyDelete
  6. Tytuł tego serialu obijał mi się już o uszy kilkakrotnie, najwyraźniej muszę to obejrzeć. 😍 Mega stylizacja 😍

    ReplyDelete
  7. Ten serial jest na podstawie książki, którą czytałam, kiedy jeszcze nie było na nią takiego szału i mnie rozczarowała. Jasne, porusza ważny temat samobójstwa, ale sama fabuła mnie nie zachwyciła.

    ReplyDelete
  8. Jestem fanką seriali z różnych gatunków, Ale tego jeszcze nie widziałam🤔dzięki za polecenie!

    ReplyDelete
  9. Ciekawy tytuł ;). Oglądałam ten serial, podobał mi się i myślę, że niektóre osoby powinny go obejrzeć.
    http://modoemi.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. Ja, niestety, znałam kiedyś dosyć dobrze kogoś, kto popełnił samobójstwo. Chociaż się nie przyjechaliśmy rozmawialiśmy od czasu do czasu poprzez wspólnych przyjaciół.
    Po jego śmierci długo miałam wyrzuty sumienia, wypominałwm sobie, że mogłam się bardziej zbliżyć domyślając się, że nie ma oparcia w przyjaciołach, choć tego potrzebuje. Ale byłam zbyt leniwa i pewnie egoistyczna.
    Nic przyjemnego być chociażby pośrednim powodem.

    ReplyDelete
  11. Pozdrawiam,
    www.dagabout.blogspot.com

    ReplyDelete
  12. Chyba od teraz 14 to pechowa liczba, mimo że mi bardzo bliska.. :D
    http://veersonblog.blogspot.com

    ReplyDelete
  13. Ja bym nie dała rady psychicznie, gdybym była 14 powodem...
    >>alicce-alice.blogspot.com<<

    ReplyDelete
  14. Bardzo poważny temat, też czasami nad tym się zastanawiam. Bardzo ciekawie napisałaś i z zaciekawieniem czytałam do końca. Niesamowicie przekonałaś mnie to tego serialu, szukałam nowego by obejrzeć i chyba już wiem co zacznę oglądać!
    http://livetourevel.blogspot.com/2017/05/witam-kochani-juz-za-kilka-dni-minie.html

    ReplyDelete
  15. Cały tekst bardzo mi się podoba. Bardzo dobrze znam historię Hanny Baker. Serial otworzył mi oczy na wiele spraw i ludzi. Uświadamia wiele rzeczy, nakłania do myślenia i na pewno do zadania sobie pytania 'czy ja jestem czyimś powodem'. Każdemu polecam.
    nowy ig: oliwiaoleszczyk
    littleredcherrysmile.blogspot.com

    ReplyDelete
  16. Nie znam tego serialu, nie oglądam TV. Ale opis brzmi bardzo ciekawie, przypomina mi serial "Miasteczko Twin Peaks"
    http://altealeszczynska.blog

    ReplyDelete
  17. bardzo fajna stylizacja, widać że masz swój styl :)
    masz piękne włosy!

    ReplyDelete
  18. Nie oglądałam tego serialu, ale wiem, że porusza naprawdę ważny temat

    >> vanillia96.blogspot.com <<

    ReplyDelete
  19. Ciekawe, nietypowe zdjęcia :) Bardzo tajemnicze i klimatyczne :)
    Pozdrawiam, Juliet Monroe :)

    ReplyDelete
  20. Hey, lovely blog!
    Wanna follow each other??
    Let me know if you want because i want it too :) Leave a comment on my blog and I'll follow you directly, don't forget to follow mine
    xoxo, Sylvi Gautama ❤
    SYLVI SAYS HELLO | NEW POST | INSTAGRAM

    ReplyDelete
  21. Super stylizacja :) www.mysterious-natalia.blogspot.com

    ReplyDelete
  22. Pięknie napisane i genialny pomysł na posta, nie sądziłam że można coś tak fajnego skleić przy odrobinie kreatywności :D Samobójstwo to poważny temat, fajnie że poruszasz takie sprawy :D
    Zapraszam do siebie kochana <3
    stay-possitive.blogspot.com

    ReplyDelete
  23. Człowiek, który decyduje się na popełnienie takiego czynu najzwyczajniej w świecie nie widzi już dla siebie żadnej nadziei, a życie bywa niestety bardzo brutalne. Nigdy nie chciałabym mieć na sumieniu czyjegoś życia, ponieważ całkowicie zrujnowałoby mnie to psychicznie. Bardzo ładne zdjęcia i śliczna stylizacja! Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    ReplyDelete
  24. Może i jest to objaw tchórzostwa i strachu, jednak jakby z drugiej strony na to popatrzeć, to też trzeba mieć mega odwagę, aby to zrobić :O ja bym się pewnie bała, że się nie uda i będę zbyt cierpieć... chociaż nie zamierzam absolutnie popelniać samobojstwa, bo jestem szczęśliwa :)

    Świetnie wyglądasz :)
    super choker i bardzo ladne masz wlosy <3

    ReplyDelete
  25. Oglądałam ten serial i po szczerości też o tym myślałam... Sama nie chciałabym być powodem czyjejś śmierci. Nawet w małym stopniu.
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    ReplyDelete
  26. Ten serial zaliczam do jednego z najlepszych jakie widziałam dotychczas.
    Super zdjęcia!

    Pozdrawiam ♥
    yudemere

    ReplyDelete
  27. Świetne zdjęcia! Bardzo pasuje Ci ten odcień różu ;)

    ReplyDelete

Have a nice Day Sweety!♥