5 lipca 2016

Jak wypromować bloga?

"Jak wypromować bloga" to chyba najczęściej zadawane pytania na askach (ps założyłam dla was aska, możecie zadawac mi pytania anonim0xd0 - taka chamska reklama hihih) czy grupach blogerskich. Jednakże czy jest na to jednakowa odpowiedź? Kiedyś również szukałam takich fraz i jak dotąd nic nie znalazłam co mogłoby pomóc, hah zabawne by było gdybym jednak znalazła. Blog to  nie tylko wpisanie nazwy (co dla mnie było ogromnie trudne..) wystukanie paru zdań i jak najszybsze promowanie go. 
No to w sumie jak tego bloga można wypromować? Hmm, jest wiele sposobów potwierdzających regułę. Legenda głosi, że większość blogerów ma po kilka tysięcy obserwatorów i miliony wyświetleń, wow! Ale żeby mieć czytelników to trzeba im coś w sumie pokazać co nie? Czy nie..

Pierwszą rzeczą, która rzuca się a może wnet razi w oczy jest design bloga (auć) . Piękny, zadbany, estetyczny ahh marzenia.. Muzyka, która sama się odtwarza na każdym kroku, "żarówiaste" kolory i kolorowe tło!? Trzy razy nie, dziękujemy! Minimalistyczny i z dobrą czcionką to coś co kocham. A może i nie tylko ja? ;o Z racji tego, iż są wakacje zajmuję się designami blogów, więc jeżeli ktoś jest zainteresowany to serdecznie zapraszam do zakładki! (O kurcze, kolejna chamska reklama ;/ Soory)

No cóż, widzimy piękny design i od razu chcemy kliknąć "Dołącz do tej witryny" , ale hej! Czekaj, czekaj! Mógłbyś przejrzeć chociaż zdjęcia, okej? Nie rozpędzajmy się.. Zdjęcia to kolejny krok, na który patrzy czytelnik. Wiadomo, że jest to tylko "ozdoba" ale znam parę osób, które robiły zdjęcia z retrici.. Nie zbyt fajnie to wygląda. Nie każdy musi od razu kupować lustrzankę, ale zwykły aparat cyfrowy również robi dobre zdjęcia (hihi mój) luub aparat w telefonie, ale nie retrica, błaagam.. Zdjęcia przecież można obrobić w różnych programach np pickmonkey (czy jak to tam) albo photoscape. 

No dobra.. Dotrwałeś do końca, gratuluję i witam w 3 punkcie - posty. Uznałam, że było to odrobinkę dziwne, kiedy pisałam tytuł posta po angielsku a jego treść po polsku.. Ee co? No właśnie, haha. (Dopiero to ogarnęłam kiedy dziewczyny z grupy blogerskiej na fb wypowiedziały sie na ten temat, dziewczyny jeżeli to czytacie to dzięki!) Wiadomo, że jeżeli chcemy się czegoś dowiedzieć to wyszukujemy tego po polsku a nie po jakimś innym języku. Uff tytuł posta załatwiony a teraz treść. Bardzo lubię czytać przemyślenia - może dlatego sama je pisze? U mnie najczęściej są posty z życia wzięte (no mojego oczywiście, tak?) i na końcu kopniakiem w tyłek, chociaż przynajmniej się staram takie pisać.. Jednakże chcę wprowadzić również Diy, bo z tego co mi wiadomo to jest baardzo dużo "rozchwytywanych" takich postów. Bo kurcze ile można oglądać mojej twarzy.. Sama bym zwariowała chociaż oglądam się w lustrze ze 40 razy dziennie (Wow jak dużo! No przecież mam lustro tu i tam. Chyba zostanę wampirem.. ;o)

Teraz coś na co czekałaś/łeś! (Nie dyskryminujmy tutaj nikogo, dobra?) Jak wypromować bloga?! Dam, dam, daam! A więc powiem Ci/Tobie i takie tam.. Żee na to nie ma sposobu. Okej, możesz bawić się w obs/obs, ale nic Ci to nie da (Wiem po własnym doświadczeniu) . Trochę mnie bawią również osoby, które mówią, że wolą mieć 10 obserwatorów prawdziwych, niż 100 innych, ale te 100 innych osób może się okazać, że zaczną komentować Ci posty, czytać Twoje notki a te 10 nie zrobi nic i nie wejdzie na Twojego bloga. Taaa... 
Najlepszym sposobem na wypromowanie się są te 3 punkty podane u góry czyli zachęcenie czytelnika, ale również komentowanie blogów!! Coś co jest moim numerem 1. Uwielbiam komentować blogi innych i czytać ich notki oraz się nimi inspirować, a oni robią to samo. Pasja w pasji, no popatrz.. Dobrym pomysłem również są udziały w licznych konkursach. Coś co się ogromnie opłaca. Możesz również pokazać blog znajomym, a oni znajomym a tamci swoim dziadkom. Też super! :D






O rany! Ty już tutaj!? Noo hej wariacie!
Bluzka - Lumpeks
Spodnie - Jakiś tam sklep chiński
Buty - Obuwniczy
Jakże pięknie odstające z kieszeni słuchawki - Samsung
Zdjęcia - Julia


46 komentarzy:

  1. Mega fajny przemyślany post co do 1 wyrazu hahha :D Moim zdaniem też trzeba mieć jakiś pomysł na siebie i żeby blok wyglądał schludnie i estetycznie! Oczywiście zdjęcia to też 1 z podstaw! :* Fajne zdjęcia! :*
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moim zdaniem desig'n jest bardzo ważny ale najbardziej przyciąga uwagę tytuł posta i to on ma zachęcić do przeczytania całego posta :)
    m-artyna.blogspot.com-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale świetny i przemyślany post. Według nas design jest bardzo ważny, aby blog wyglądał estetycznie ;)
    Cudowne zdjęcia! :D
    Dopiero zaczynamy i fajne by było gdybyś wpadła ;) Nasz Blog

    OdpowiedzUsuń
  4. Super przydatny post :) Również mam podobne zdanie co do designu bloga, który jest istotny. Chyba oprócz żarówiastych kolorów i natarczywej muzyki mega irytujacy jest też natłok dodatków, reklam, banerów :)
    ps. Super zdjęcia!
    Pozdrawiam
    ifeelonlyapathy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Super piszesz posty, miło mi się czytało :) Dzięki za rady, właśnie dopiero zaczynam, napisałam pierwszego posta no i teraz czekać aż komuś się spodoba i pisać dalej :) Pozdrawiam :*

    Mój blog:
    http://xcysiaxoxo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny post. Ja także lubię komentować blogi i obserwować. Na razie zaczęłam swojego bloga prowadzić i nawet całkiem dobrze to mi wychodzi.
    Zapraszam do mnie:

    zpasjablog.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  7. Do pewnego momentu miałam problem z tym, żeby wypromować bloga, ale jakoś się udało, na szczęście szybko ogarnęłam na czym to polega!
    Komentuję masę blogów, jednak problem pojawia się dopiero w tym momencie, gdy ja skomentuję milion blogów, a komentarze zwrotne w ciągu tygodnia pojawiają się tylko cztery, haha ♥
    Świetny blog, bardzo mi się tutaj podoba i zostaję na dłużej poprzez obserwację!
    Cudowne zdjęcia ♥
    http://iam-wiki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. tak to prawda, nie ma na to rady, trzeba robić to co się lubi, a efekty same kiedyś przyjdą ;) świetne zdjęcia ;*
    pozdrawiam cieplutko i zapraszam do mnie, będzie mi bardzo miło jeśli zajrzysz, zaobserwujesz xkroljulianx

    OdpowiedzUsuń
  9. Racja, blog musi być zadbany i musimy robić coś z pasją! ;)
    Zapraszam: mójblog

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeżeli ktoś chce wypromować bloga jedynie pod komentarze i liczne wejścia, to od razu może sobie darować, bo z góry mogę założyć, że chęci do prowadzenia takiego bloga tak szybko znikną jak się pojawiły.
    >FOXYDIET<

    OdpowiedzUsuń
  11. sliczne zdjęcia:) fajnie, że zrobiłaś o tym post :D
    mój blog - klik ♥

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny post! :) Tak trzymać! :) Zapraszam na cover piosenki Sylwii Grzeszczak "Tamta dziewczyna". ;*


    Mój blog-klik!

    OdpowiedzUsuń
  13. Na pewno wpadnę na aska :D
    Zdjęcia śliczne <3
    ♥♥

    OdpowiedzUsuń
  14. może obs za obs ? jeśli tak zacznij i zawiadom na blogu :) Anishia0144.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Według mnie najlepszym sposobem na wypromowanie swojego bloga jest komentowanie blogów innych ;).
    agnieszkaa-es.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam Twój sposób pisania, przemiło się czyta :) Mnie osobiście w blogach odstarszają wytiuningowane kursory (kąsy, różdżki etc) :P

    Obserwuję i pozdrawiam :) http://flawlessgold.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja wole mieć pewnych czytelników a nie osób, które są tylko dla promocji. To przykre,ze ludzie w blogach widzą tylko biznes. Zdjęcia genialne!
    A co do mojego sposobu "promowania bloga"? Wystarczy komentować blogi ale szczerze :)

    https://strong-power.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja na początku mojego blogownia nie miałam lustrzanki i robiłam zdjęcia cyfrówką. Zdjęcia na prawdę nie były złej jakości więc i taki start jest w porządku. Jednak jeśli chodzi o angielską nazwę posta to z tym się z Tobą nie zgadzam. Moje tytuły piszę po angielsku. Idę dopiero do 1gim, a sama pisze tytuły więc nie sądzę aby ktokolwiek miał problem ze zrozumieniem ich. A, co do samo odtwarzającej się muzyki to kiedyś popełniłam ten błąd na moim blogu. Jest to dosyć denerwujące gdy wchodzę na bloga a muzyka się włącza. Ja na swoim blogu mam play listę, jednak trzeba ją włączyć. Kto chce - włącza :D
    Littleredcherrysmile click

    OdpowiedzUsuń
  19. Fakt, na wszystkie te rzeczy trzeba zwrócić uwagę. Dla mnie chyba jednak najważniejszy jest styl pisania i wygląd, bo niestety ciężko mi znieść kolory bijące po oczach i serduszka, kotki , rybki i nie wiadomo co jeszcze zamiast zwykłego kursora :D obserwuję :D
    mój blog, hooneyyy

    OdpowiedzUsuń
  20. Zgadzam się w 100% z Twoimi słowami :)
    Taka ładna bluzka w lumpeksie? Zazdro! :D
    Śliczne zdjęcia, na pewno jeszcze będę chciała tu trafić, więc obserwuję! Już jako 270!
    Pozdrawiam,
    Julixx-blog(Kliknij)♥
    Mam nadzieję, że zajrzysz i zaobserwujesz jeśli się spodoba. Da mi to ogromną motywację! <3

    OdpowiedzUsuń
  21. Dla mnie najlepszym sposobem na wypromowanie bloga jest komentowanie, bo dzięki temu komentarze od razu idą w górę. Jeśli chodzi o wygląd, to odstrasza mnie nadmiar dodatków: muzyka lecące w tle, specjalny kursor myszy, kalendarz, zegar, nie mówiąc o wyskakujących zdjęciach, a strona główna zrobiona w taki sposób, że nie można na niej odnaleźć ostatniego postu. Z muzyką sama kiedyś popełniłam ten błąd. Rozumiem wszystkie dodatki osobno, ale razem tworzą przesyt, taką "przewagę formy nad treścią". A jeśli już mowa o treści, to dla mnie jest ona najważniejsza. Widziałam wiele blogów, które pisały w wyjątkowo nieciekawy sposób albo treść jest u nich nijaka.

    OdpowiedzUsuń
  22. To zależy od bloga :).
    Na wszystko działają inne zasady, ale masz rację, że Design bardzo dużo daje.

    http://scarlet-jasmine.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Przydatny post!


    Zobacz jak łatwo możesz dostać pudełeczko pełne japońskich słodyczy:
    http://klaudencja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja wolę oglądać blogi modowe, ze stylizacjami, niż przemyślenia. :)
    Może z racji, że to właśnie moda jest moją pasją i sama prowadzę bloga o takiej tematyce ;p
    Zgadzam się, że bardzo ważne jest komentowanie innych blogów i dobry design.
    x-lauraxx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Minimalistyczny, prosty wygląd - priorytet haha :) ważna (a może nawet najważniejsza?) jest też treść postów.

    o-pasji.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Warto zwrócić uwagę na ciekawość, wygląd i systematyczność.
    Dalej to odwiedzanie innych blogów lub udostępnianie na przeróżnych stronach przeznaczonych na to na fb :)
    Ładne zdjęcia!

    http://live-telepathically.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Ale śliczne zdjęcia *U* Według mnie jednym z lepszych sposobów, jest udostępnianie bloga np. na instagramie :)!
    Mój blog - klik ♥

    OdpowiedzUsuń
  28. Czytając Twój post, ciągle się uśmiechałam, haha. Ja również najbardziej lubię pisać posty przemyśleniowe. I zgadzam się, że na wypromowanie nie ma sposobu, Trzeba po prostu się starać, a ludzie to docenią. Przedostatnie zdjęcie - cudowne <3
    Lece czytać Twoje poprzednie notki, obserwuję!
    buziaki xx

    zazustreet.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Nie łatwo jest wypromować bloga, ale zgadzam się z Tobą, że przełomowe jest to pierwsze wrażenie.
    Pozdrawiam
    http://just-do-one-step.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Dziękuje za odwiedziny :) Bardzo ciekawy wpis i zdjęcia.
    Pozdrawiam :)

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  31. Ciekawy post, podoba mi się Twój sposób pisania.
    Pozdrawiam
    http://fashioon-update.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  32. dla mnie oprócz wyglądu i treści, wazne jest komentowanie, to chyba jedyny sposób zeby ktos na nas wszedł :D/Karolina

    Dwie Perspektywy Blog [Klik]

    OdpowiedzUsuń
  33. Świetne zdjęcia. Komentowanie blogów to najlepszy sposób :)
    olusiek-blog.blogspot.com- klik!

    OdpowiedzUsuń
  34. Bardzo przydatny post;) Świetne zdjęcia!
    PEŁNA PASJI

    OdpowiedzUsuń
  35. oj zgadzam się z tym designem, czasami poprostu wychodzę z bloga jak widzę różowe tło w gwiazdki i do tego leci mi muzyka w tle.. piękne zdjęcia :)

    [ Blog ¦ Instagram ]

    OdpowiedzUsuń
  36. Bardzo pomocny i przemyślany post :)
    Zapraszam: klaudiawmoimswiecie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. Bardzo ważne jest aby właśnie "żyć" w blogosferze, komentować, działać ;)

    www.gitaraiszpilki.pl

    OdpowiedzUsuń
  38. Fajny blog i post. Będę wpadała cześciej i oczywiście obserwuje. Jeśli spodoba ci się mój blog to zaobserwuj. Mogłabyś poklikać w linki pod zdjęciami i w baner? Bardzo mi na tym zależy http://mysterious-natalia.blogspot.com/2016/07/48.html

    OdpowiedzUsuń
  39. Bardzo fajnie rady. Moim zdaniem najważniejszy krok to posiadanie pomysłu na siebie. Trzeba robić to, co się kocha, a ludzie sami zaczną przychodzić ;)

    Pozdrawiam serdecznie,
    Zapraszam do siebie, dopiero zaczynam: slowandminimal.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. Bardzo dobre rade ;-) napewno mi pomogą.
    Pozdrawiam
    jagglam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  41. Hej , dobre rady . OD kilku tygodni szukam takich postów i nie umiałam znaleźć jakiegoś normalnego .
    Świetny i pomocny post.
    Pozdrawiam
    Mój Blog KLIK

    OdpowiedzUsuń
  42. Tez uwielbiam komentować posty, ponieważ można kogoś zainspirować oraz poprawić humor!

    claudia-wojcik.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  43. Zdjęcia są śliczne!
    Widać że spędziłaś dużo czasu nad pisaniem tego wpisu jest świetny
    http://dyed-blonde.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  44. Zgadzam się z Tobą w stu procntach. Ja osobiście dużą uwagę zwracam na zdjęcia bo uwielbiam je oglądać u innych. Sama mam w planie sejse zdjęciowe w ramach pokazywania stylizacji ale czekam aż wydobrzeje po operacji :)
    Super blog, pozdrawiam i zapraszam również do mnie :)

    http://livetourevel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Have a nice Day Sweety!♥