3 kwietnia 2016

Filmy, które pozwoliły mi odnaleźć siebie


Hej kochani! Na blogach jest mnóstwo wręcz recenzji, opisów, przedstawienia i polecenia filmów, które są godne obejrzenia. Ja mam dla was co innego. Nie mam pojęcia czy takie posty pojawiały się już gdzie indziej, bo nie ukrywam - nie znalazłam nigdzie takiego, a myślę, że jest to dosyć ciekawy i inny wyznacznik. Chciałabym wam pokazać dziś filmy, które mają już swoje lata, ale są ogromnie warte obejrzenia. Są to opowieści, które zmieniły na pewno nie jednego człowieka i w tym mnie. Filmy, które wzruszają, ze smutku, ale także doprowadzają do głupawki. Zapraszam. 
Mały spis treści:
1 film: Ostatnia Piosenka
2: Love, Rosie.
3 - serial: Violetta

THE LAST SONG 

Ostatnia piosenka - Film na podstawie książki Nicholasa Sparksa. Wydany w 2010 roku. Ekranizacja ma już 6 lat, jednakże za każdym razem kiedy sięgam po obejrzeniu go jeszcze raz i jeszcze - Napływają mi łzy do oczu. Nie będę wam spoilerować, bo to nie ma sensu. Myślę jednak, że Ci, którzy oglądali film lub sięgali po książkę - będą wiedzieli o co tak naprawdę mi chodzi. 
"Film opowiada o zbuntowanej nastolatce – Veronice (Ronnie), która zostaje zmuszona przez swoją mamę do spędzenia wakacji z ojcem, z którym nie miała kontaktu od trzech lat, czyli od rozwodu jej rodziców. W Nowym Yorku była przyłapana na kradzieży i chodziła do nocnych klubów. Od małego uczyła się gry na pianinie od swojego ojca, który był w tym prawdziwym mistrzem. Po jego odejściu Veronica znienawidziła ten instrument. Dziewczyna poznaje gracza siatkówki plażowej – Willa, żyjącego marzeniami o studiowaniu na Ivy League, staje się on obiektem westchnień Veroniki. Z czasem dowiaduje się o sekrecie, jaki chłopak skrywał przed nią od kilku miesięcy oraz o tajemnicy swojego ojca."
Aby wam zbyt dużo nie spoilerować - sięgnęłam po informacje z wikipedii. Film mi się naprawdę ogromnie podobał, ale mam zamiar również sięgnąć po książkę. Myślę, że historia Ronnie powinna skłaniać nas do refleksji. Pokazała mi ona, że nie można oceniać ludzi po ich przeszłości, bo nie wiemy do końca co skrywają ich tajemnice, a możemy ogromnie ich zranić. Przedstawia również jaką wartością jest czas. Uważam, że dzięki tej historii, stałam się innym człowiekiem - Odnalazłam cechy, których inni nie mogą znaleźć - szacunek do ludzi i czasu oraz to, że nie powinniśmy tak szybko oceniać innych, ponieważ nie wiemy co jest prawdą. Odkrycie kłamstwa może nas ogromnie zranić.

"Cała tajemnica tkwi w tym, żeby umieć kłamać i żeby wiedzieć kiedy ktoś okłamuje Ciebie."


LOVE, ROSIE

"Rosie i Alex znają się od dzieciństwa. Gdy chłopak wyjeżdża z Dublina na studia do Ameryki, ich wieloletnią przyjaźń czekają ciężkie chwile."
Teraz może coś ode mnie. Historia Rosie i Alexa jest naprawdę zachwycająca. Są przyjaciółmi od dzieciństwa, jednakże kiedy się rozdzielają, każdy idzie swoją ścieżką. Komplikacje dają o sobie znać. Jest to film, w którym również płakałam, ale nie tylko ze wzruszenia, ale i także ze śmiechu. Daje nam to ogromną dawkę dobrego humoru. Nie mogę nic więcej powiedzieć o filmie ani o książce, ponieważ gdybym w ogóle się odezwała - byłby spoiler. Jest tam wiele według mnie nieoczekiwanych zdarzeń i zwrotów akcji. Ich historia nauczyła mnie jednak, że czas zbyt szybko leci. Powinniśmy doceniać każdą chwilę z naszym przyjacielem i nie robić niczego na siłę i na złość innym, bo możemy tego naprawdę ogromnie pożałować. Aa czasu się już nie cofnie, choćby bardzo by się chciało. Uważam, że ten film również pozwolił mi odkryć kolejną cząstkę mnie. 


„Byliśmy najlepszymi przyjaciółmi od zawsze, ale kiedy dorastasz życie zaczyna się komplikować”
„Przyjaźnie miedzy chłopcami i dziewczynami mogą być czasami dośc skomlikowane”
(Tak, uwielbiam Sama Clafin'a. Cichutko XD)

VIOLETTA

"Violetta to dziewczyna, która nie jest świadoma swojego talentu do śpiewania. Odziedziczony po swojej matce, słynnej piosenkarce, która zginęła w wypadku, gdy Violetta miała 5 lat. Jej ojciec Germán to człowiek sukcesu, który pragnie chronić córkę ukrywając przeszłość, aby nie podążyła tą samą drogą co jej matka. Schował wszystkie rzeczy po żonie na strychu i trzyma je pod kluczem.
Wychowywana została samotnie, z dala od rówieśników. Ojciec świadomy talentu córki pozwalał jej na kontakt z muzyką, ale jedynie na lekcje gry na pianinie.
Wszystko się zmieniło, gdy wrócili do rodzinnego miasta. Violetta rozpoczęła naukę gry na fortepianie w prestiżowej szkole muzycznej Studio 21. To tu poznała swoją ciocię Angie, nauczycielkę  i trenerkę, która uświadomiła ją o wielkim potencjale, jaki w niej drzemie."
Na pewno każdy. a może i większość z was zna serial Violetta, który stał się jednym z najbardziej popularnych seriali na całym świecie! Moje serce urzekło już parę lat temu, kiedy miałam zaledwie 11 lat. Serial jest emitowany w 3 sezonach, jednakże myślę, że 2 sezony byłyby już okej. Lubię wracać do tego serialu i przeżywać całą historię jeszcze raz. Myślę, że nauczył mnie wiele. Odnalazłam coś takiego jak pasja, miłość i przyjaźń oraz zaczęłam bardziej je doceniać. Dzięki pasji odnalazłam siebie, ujrzałam co w życiu jest naprawdę ważne i że w każdym tkwi cień dobra.

"Nie pozwól aby nikt ani nic zatrzymało tego co kochasz" 
"Muzyka sprawia, że czuję się dobrze, kiedy śpiewam czuję się bezpieczna i chroniona" 

Mam nadzieję, że podoba wam się post. Jest taki dosyć inny. Pozdrawiam również osoby, które dotrwały do tego momentu XD Może ułatwi wam coś mój malutki spis treści. Powiem wam jeszcze, że ledwo co się nie poddałam, bo serio trudno było znaleźć zdjęcia z violetty z dobrą jakością.. No cóż no bywa no. Takich filmów, które odkryły coś we mnie jest o wiele więcej, jeżeli chcecie możemy zrobić z tego taką "serię" (Tak bardzo profesjonalnie) 
A jakie filmy pozwoliły odnaleźć was?

13 komentarzy:

  1. Piękny wygląd bloga, a co do tych filmów to niektóre z nich oglądałam i są świetne <3
    http://tutajswiatsiekreci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnia piosenka! Love, Rosie! Tylko tyle i aż tyle :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytalam ksiazke ostatnia piosenka i ogladalam film bardzo fajne
    Zapraszam do mnie
    izaaana.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Obserwuje zapraszam do obserwacji mojego bloga

    izaaana.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Wcześniej nie spotkałam takiego posta. I to świetny pomysł :)
    Ostatnia piosenka film przepiękny książki nie czytałam niestety nie miałam okazji Ale do filmu wracam co jakiś miesiąc:)
    Love rosie czytałam książkę i przez ta książkę zmieniłam pogląd na niektóre sprawy.
    A do violi pomimo ze z "bajek wyroslam" uwielbiam! :)
    Pozdrawiam.

    Www.magdalenaw.blogspot.co.at

    OdpowiedzUsuń
  6. serio?? jak zobaczyłam listę tych filmów to pomyslalam, że masz może z 11 lat. a pozniej patrzę, oo 16 :o . moze jedynie ostatnia piosenka jest w miarę ok, ale ksiazka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że to nie jest kwestia wieku. Filmy już mają parę lat, wiec wiadomo, ze gdy je oglądałam to mialam z jakies 10, jednakże do pewnych filmow mam sentyment i moge ogladac je w kołko ;) Poza tym lubię filmy, w których są moi ulubieni aktorzy - np Hamsworth czy Clafin :D

      Usuń
  7. To zdecydowanie nie mój gust filmowy, ale 'Love, Rosie' uwielbiam! :)
    http://ksiazkopinie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnią Piosenkę i Love Rosie oglądałam million razy i nadal nie mam dosyć :)
    klaudiawmoimswiecie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Moje ulubione filmy <3 !!
    Mega wpis
    ZApraszam do siebie na nowy post
    http://inlovewithdreams05.blogspot.com/2016/04/w-zyciu-piekne-sa-tylko-chwile.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Ostatnią piosenkę też uwielbiam. Mnie porusza również film "wciąż ją kocham", który mogłabym oglądać bez przerwy ;)

    Nowy post - zapraszam!
    Zaobserwuj jeśli ci się spodoba! ;)
    MÓJ BLOG-KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  11. Ojej *,* kocham te filmy. Odpowiedz proszę na maile :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Oglądałam oba filmy i uwielbiam! Violettę co jakiś czas włączyłam, jednak nie widziałam wszystkich odcinków, hhaha
    olaablogg.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Have a nice Day Sweety!♥