11 sierpnia 2015

2 Powieści, które odmieniły moje życie. #1

Na początku tego posta, chciałabym bardzo podziękować mojej Domi z bloga:  http://spiralaxoxo.blogspot.com/ , która była taka kochana, że zrobiła dla mnie zdjęcia "Gwiazd naszych wina" za co bardzo jej dziękuję i pozdrawiam, bo wiem, że czytasz tego posta Domi!:*
Jest to pierwszy mój post tego typu, do którego zainspirowała mnie również Dominika. Mam nadzieję, że pomimo tego, że teraz mniej osób czyta książki, zostaniecie ze mną na dłużej, a może również ze mną będziecie przechodzili przez magiczny świat książek!♥ Jak już wyżej napisałam jest to pierwszy post, ale i nie ostatni! Czytam właściwie od zawsze, ale w roku szkolnych jest już tak bardzo mało czasu, a dochodzą również lektury, które trzeba przeczytać na czas.. Jeszcze 3 tygodnie mogę się nimi nacieszyć. Nie przedłużając, zapraszam do książek, które zmieniły moje życie oczywiście na lepsze!



♥ GWIAZD NASZYCH WINA: I POLECĄ ŁZY ♥ 
Pierwszą książkę, którą chciałabym wam przedstawić jest powieść pana Johna Greena " Gwiazd naszych wina" . Haha, ale się rymuję :D 
On/ona ma raka. Tak krótkie zdanie, a wywołuje w nas tyle emocji. Nieważne, jak bliska jest nam osoba dotknięta tą chorobą, jesteśmy zaskoczeni, zszokowani, smutni, załamani lub wściekli na niesprawiedliwość losu. Te uczucia wzmagają jeszcze bardziej w sytuacji, gdy tragedia dotknie osobę, która tak krótko mogła się cieszyć normalnym życiem. Patrząc na takich ludzi, aż chciałoby się coś zrobić. By dzięki swoim siłom, życie chorej osoby byłoby piękne i długie. John Green podjął się trudnego zadania.  Napisał książkę, która miała ukazać młodych ludzi, którzy walczyli z chorobą takimi, jacy naprawdę są. Jakby tego było mało, zadecydował, że będzie to książka dla młodzieży. Opowiada ona o życiu młodej Hazel Grace, która choruje na raka.  Lecz gdy na spotkaniu grupy wsparcia bohaterka powieści poznaje niezwykłego chłopca od metafor, Augustusa Watersa, następuje nagły zwrot akcji i okazuje się, że jej historia być może zostanie napisana całkowicie na nowo. 
Jakie jest moje zdanie? Książka jest przecudowna! Pokazuję jak ktoś ma naprawdę mało czasu, a niczemu nie zawinił. Kiedyś słyszałam, od kogoś (prawdopodobnie powiedziało to małe dziecko, ale nie chce niczego pomylić) że szkoda jak ludzie nie doceniający swojego życia, które chcą je skończyć nie mogą oddać go tym, którzy go nie mają. To zdanie naprawdę poruszyło moje serce, a zgadzam się z tą osobą w 100%. To bardzo niesprawiedliwe. Książka pokazuje prawdziwe życie, ale też aż prosi aby zastanowić się nad tym jak my je traktujemy, a mamy go tak dużo. Książkę oceniam jak najbardziej 10/10. Dzięki niej moje życie stało się lepsze i inaczej patrzę teraz na osoby chore.








-Jestem granatem - powtórzyłam. - Chcę trzymać się z dala od ludzi, czytać książki, rozmyślać i spędzać czas z wami, ponieważ i tak nie mogę zrobić nic, żeby was nie zranić. Jesteście zbyt zaangażowani, więc pozwólcie mi po prostu żyć tak, jak chcę, dobrze? Nie mam depresji. Nie muszę nigdzie wychodzić. I nie mogę być typową nastolatką, ponieważ jestem granatem.

- Nie jesteś granatem, nie dla nas. Myśl o twojej śmierci nas zasmuca, Hazel, ale nie jesteś granatem. Jesteś cudowna. Nie wiesz tego, kochanie, ponieważ nigdy nie miałaś córki, która staje się błyskotliwą młodą czytelniczką z hobby w postaci koszmarnych telewizyjnych programów, ale radość z powodu twojego istnienia jest o wiele większa niż smutek z powodu twojej choroby.

♥ ZOSTAŃ, JEŚLI KOCHASZ ♥
  Mia podczas wypadku straciła wszystko. Jest tylko jedno nurtujące pytanie - Czy miłość przezwycięży nawet śmierć?
 Mia - Główna bohaterka książki Gale Forman, jest przedstawiona pomiędzy niebem a ziemią i to jej decyzja czy przeżyje. Dziewczyna może widzieć swoich bliskich i wspominać przeszłość. Niestety jest jeden minus - Nikt jej nie widzi. Autorka stworzyła piękną historię, która jest przepełniona miłością i ciepłem, ale także ogromnym smutkiem. Przechodząc przez historię Mii towarzyszył mi smutek, płacz, ale także szczęście i śmiech. To tylko książka, ale takie historie są też u nas - w rzeczywistości.  To nie tylko książka o miłości, ale o decyzjach i wyborach, przez które każdy z nas przechodzi. Jest to piękna opowieść, która daje do myślenia. Historia bohaterki nie jest niezwykła, wiedzie zwyczajne życie. Podczas wypadku, w której zginęli jej bliscy, tylko wtedy przeżyła wielki cud, dzięki któremu udało jej się przeżyć. Książka uczy nas bardzo dużo i daje do myślenia. Polecam ją na wieczorne posiedzenia z herbatą. Książka i film bardzo mnie urzekła! Przeżyłam z nią świetne chwile i mam nadzieję, że niedługo do niej wrócę! Powieść opowiada o prawdziwym życiu - pokazuje, że nie wszystko zawsze jest kolorowe. Przy czytaniu polecą łzy.

,,Przypomniało mi się, co radziła mama, kiedy ogarniała mnie nieśmiałość: "Udawaj, aż uwierzysz.""

,,W szpitalu leży pełno chorych, którym przetacza się do żył różne zwiążki chemiczne, albo przechodzących różnie operacie - wszystko po to, aby mogli zostać, a przecież niektórzy mimo to umierają."

,,Muzyka zawsze będzie częścią mojego życia."








Jeszcze raz bardzo dziękuję Dominice za pomoc przy poście oraz zapraszam na jej świetnego bloga!:* Czy książki również odmieniły wasze życie? Jeżeli tak to jakie?


39 komentarzy:

  1. Świetny post kochanie! ♥
    Nie ma za co, polecam się na przyszłość! I dziękuje za miłe słowa :*

    http://spiralaxoxo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ogladalam obydwa filmy :D
    Sliczne kreatywne zdjecia <3

    http://carolina-in-america.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Na razie oglądałam filmy, ale ,,Zostań jeśli kochasz'' już czeka na przeczytanie ;). Ostatnio czytałam ,,Papierowe Miasta'' Johna Greena.
    http://modoemi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. zostań jeśli kochasz jest cudowną książką! muszę zabrać sie za druga czesc:)
    best-frieend.blogspot.com ~nowy post i troszkę zmian, zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  5. Widzę że mamy zupełnie odmienne zdania, mi nie przypadło do gustu "Zostań jeśli..", za to przeczytałam wszystkie książki J.Greena i zostałam jego wielką fanką ;3
    Pozdrawiam i miłego dnia!

    zaczytana-oczytana.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawy post... Co powiesz na wspólną obserwację... ? :) Jak zaobserwujesz daj znać... odwdzięczę się tym samym... :)
    http://ola-watala.blogspot.com/
    Nie czytałam tych książek, ale z chęcią po nie sięgnę... :)

    OdpowiedzUsuń
  7. cudowne zdjęcia, a tą książkę mam zamiar przeczytać! ♥

    OdpowiedzUsuń
  8. obie uwielbiam! polecam również "Papierowe miasta" Johna Greena :)

    kicuu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. czytałam obie książki i świetne ukazują jak wielkim darem jest życie :*
    Zapraszam!
    Gabrielle->Klik!

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie czytałam jeszcze żadnej z tych książek. :P Nie lubie romansów na których się płacze, a ja zawsze płacze na takich ksiazkach czy filmach dlatego ich unikam :P
    http://cherryskyblogg.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja ksiązki nie czytałam ale widziałam film. Narazie sobie odpuszczę ksiązke , nie chce znowu płakać ;( ;*

    http://whisperyourlove.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. uwielbiam takie historie i zawsze ryczę jak bóbr.. :)

    byminia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie czytałam,ale możliwę,że się kusze,dość ciekawe;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudownie opisałaś te książki, przeczytałam oraz obejrzałam oby dwa filmy lecz moje serce pozostaje przy książkach :)
    Pozdrawiam,
    szwajjka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Książki "Gwiazd naszych wina" nie czytałam i jestem w trakcie czytania książki "Zostań jeśli kochasz". :)) Nowy post na blogu ♥ zapraszam. Pozdrawiam. =)

    OdpowiedzUsuń
  16. Koocham oby dwie książki, są po prostu cudowne!
    (Mój blog)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie czytałam żadnej, ale cudownie je zrecenzowałaś :)

    Zapraszam do mnie, byłoby miło bardzo miło gdybyś odwiedziła mój blog, choć na minutę :)
    Mój blog-DREAMSSTATION

    OdpowiedzUsuń
  18. Oby dwie książki znam :]
    "GNW" czytałam, a "Zostań, jeśli kochasz" jeszcze nie zdążyłam :/

    Zapraszam: http://bywikkis.blogspot.com/2015/07/przeglad-strony-dresslinkcom.html
    Poklikasz w linki w przeglądzie strony dresslink.com? Z góry dziękuję ;*

    OdpowiedzUsuń
  19. bardzo fajny wygląd bloga i bardzo dobrze piszesz+kocham te książki :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Osobiście ich nie czytałam, ale słyszałam wiele dobrego o nich! ^^ MUszę obejrzeć film! ^^
    julia-skorupka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Książek nie czytałam, ale widziałam filmy i są genialne. :)

    ~ https://oczyoutsidera.blogspot.com/ klik
    ZNU GIVEAWAY

    OdpowiedzUsuń
  22. Już od jakiegoś czasu zbieram się na te książki ale zawsze mi nie po drodze. Książką która odmieniła moje życie mogę nazwać "Pamiętniki Wampirów". Sporo osób twierdzi, że to książki nie dla mnie, ale skoro nie czytali - nie wiedzą jakie one są. Ja je osobiście kocham!

    ONLYMERY55.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  23. Obie książki są świetne. Jeśli masz odrobinę czasu to polecam "Bez przebaczenia".Również świetna książka.:)
    Zapraszam do siebie :)
    http://kateepisze.blogspot.com/2015/08/lekka-trema-powrot.html

    OdpowiedzUsuń
  24. O obu książkach dużo słyszałam pozytywnych rzeczy i obie książki chętnie przeczytałabym.
    Niedługo zacznę 'Gwiazd Naszych Wina',a później może skuszę się na drugą :)
    Pozdrawiam!

    ZAPRASZAM DO SIEBIE - KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  25. Przyznam, że obu książek nie czytałam pomimo tego, że są dość popularne. Ale widzę, że muszę to nadrobić. :)
    www.mowmipati.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Super blog i post <3 Przyznam , że ogladałam ekranizację tych 2 książek , ale muszę nadrobić i je przeczytać , bo wakacje zbliżają się ku końcowi

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo fajny post! Ja obie książki czytała i jestem w nich zakochana :) Czy czytałaś już może drugą część "Zostań jeśli kochasz"? :) A w wolnej chwili zapraszam: Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  28. czytałam obydwie ksiażki, bardziej przypadło mi do gustu "Gwiazd naszych wina". Książka jest niesamowita. !!! ♥
    by-vanys.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja dopiero planuję przeczytać "Zostań jeśli kochasz" :)
    My blogging travel

    OdpowiedzUsuń
  30. Nie lubie czytać takich książek. Ale mnie przekonałas i chyba przeczytam "Zostań jeśli kochasz"
    Pozdrawiam
    Zapraszam do obserwacji ; flarri.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  31. super jest!
    zapraszam do mnie:)
    sayhellotonatt.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Przeczytałam obydwie, a właśni te pozycje brylują w moich rankingach!

    Co powiesz na wspólną obserwację? Jeśli tak zaczniji daj znac w komentarzu, a ja na 100% uczciwie się odwdzięczę :*

    http://carolinecupcakecc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Uwielbiam ten film " ZOSTAŃ JEŚLI KOCHASZ" cudna notka! :*
    Zapraszam do siebie! :)
    buuciak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. "Gwiazd naszych wina" czytałam, natomiast na przeczytanie "Zostań jeśli kochasz" mam ochotę od kilku miesięcy haha :)

    Byłabym bardzo wdzięczna gdybyś poklikała u nas w linki w ostatnim poście :) Bardzo mi na tym zależy. IMMH FashionBlog

    OdpowiedzUsuń
  35. Miło się czyta, a te dwie książki sa naprawdę genialne, sama uwielbiam je! ;) Pozdrawiam i powodzenia dalej! :)
    http://sasies-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. Juz obserwuję i licze na rewanż! :)
    http://sasies-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. faajny blog!
    obserwacja za obserwacje? jeśli zaobserwujesz pisz u mnie na blogu
    verlooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Have a nice Day Sweety!♥