14 lipca 2015

Poradnik blogera - czyli nasze blogi

♥Hej!♥ Jak mogliście zauważyć - Nie było dość długo notek. Miałam parę wyjazdów, a gdy był czas wolny to padał deszcz.. Już mam dość tej zmiennej pogody - raz słońce, raz deszcz, dzięki czemu nie mam żadnych zdjęć. Ale dzisiaj nie o tym. W tej notce chciałabym napisać co mi się podoba w blogach, a czego wręcz nienawidzę.





 Gdy odwiedzasz w bloga to pierwsze co się rzuca w oczy to wygląd bloga. Dlatego to dla mnie bardzo ważna rzecz. Najbardziej przypadają mi do gustu pastelowe, delikatne kolory, w żadnym wypadku jaskrawe. Miałam sytuację, kiedy weszłam na bloga, a tu blog skopiowany od innej blogerki np Lucy. W oczy rzucają się różowe nagłówki, pastelowe kolory i od razu blog mnie odrzuca, bo osoba nie potrafi zrobić czegoś swojego. To twój blog więc bądź sobą, staraj się jak najbardziej możesz. Jeżeli nie potrafisz zrobić szablonu, który by Cię zadowolił i Twoich czytelników, zamów u kogoś design bloga.  W sumie to sama wykonuję designy, także można do mnie śmiało pisać.

Takie naciągane współprace to moim zdaniem najgorsza rzecz, która może być na blogu. Wchodzisz sobie na bloga polecanej osoby, która np skomentowała Tobie ostatnią notkę, a tu co? Zaledwie kilkunastu obserwatorów, a tu już widnieje parę  banerów znanych firm. Tym bardziej, jeżeli pomysłów na posty brak, zdjęcia nie takie, a współpracę już widnieją. Zastanów się czy prowadzisz bloga dla współprac czy dla swojej pasji? 



Kolejna z rzeczy, której nie lubię na blogosferze. Zazwyczaj otwieram w oknach parę blogów, które czytam by nadrobić sobie nowe posty lub wejść w blog pozostawiony w komentarzu, a tutaj muzyka, która nie wiem skąd jest i muszę szukać na którym blogu ją wyłączyć. Jest to okropne. Jeżeli chcesz dodać muzykę do notki, to daj linka, kto będzie chciał to ją włączy i sobie posłucha. 


  

Jakość zdjęć. Kolejna ważna dla mnie rzecz. Wiadomo, że nie każdy ma nie wiadomo jak dobry sprzęt, ale w zdjęciach ważne jest dobre miejsce i światło. Nawet zwykłą cyfrówką można zrobić dobre, przejrzyste zdjęcie.



Postaraj się, by notki bardzo łatwo się czytało i z zaciekawieniem. Postaraj się także ograniczać emotikony, bo naprawdę nie czyta się łatwo, a tym bardziej, jeżeli notka jest bardzo ciekawa! Spróbuj nie powtarzać tych samych słów ani pod żadnym pozorem NIE KOPIUJ TEKSTU!


Na dzisiaj to by było na tyle. Mam nadzieję, że notka wam się spodobała. Ten post nie miał na celu obrażania osób, które prowadzą bloga w taki sposób jak powyżej. Całuję!:*

33 komentarze:

  1. Zgodzę się że najbardziej denerwująca jest muzyka w tle!
    http://ysiakova.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się z Tobą w zupełności. Mnie też strasznie denerwuje muzyka w tle :/
    crazylife-by-marta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie, poruszyłaś ten temat, mnie również denerwuje muzyka w tle zwłaszcza kiedy nie przypada ci do gustu. http://adriana-ade.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak najbardziej notka nam się spodobała :)
    Świetny blog ! <3
    zaczytanyksiazkoholik.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się z Tobą co do tej muzyki w tle.
    Bardzo fajny post i blog. Obserwuję! ;)
    W wolnej chwili zapraszam natkaa1.blogspot.com ;*

    OdpowiedzUsuń
  6. u mnie również raz deszcz, raz słońce, ale jutro czeka nas ostatni taki dzień. od czwartku wracają ładna pogoda i upały! :)
    ja bardzo nie lubię muzyki w tle. czasem tak bardzo mnie denerwuje, że zamiast ją wyłączyć, od razu wyłączam stronę.
    krysiastyle.blogspot.com- klik!

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie, że o tym piszesz :) Pomogłaś mi w pewnym sensie za co ci strasznie dziękuję :) Zostawiam link do mojego bloga. Mam nadzieję, że wpadniesz i pokomentujesz :3 http://majanowak12.wix.com/lost-in-life

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj też nienawidzę muzyki na blogach. A czysty i przejrzysty design oraz ładne zdjęcia faktycznie przyciągają na bloga

    Zapraszam również do mnie http://gwiyomigoyangi.blogspot.com
    a od czwartku już http://wkociejkrainie.blogspot.com (zmiana adresu bloga na łatwiejszy)

    OdpowiedzUsuń
  9. Oj tak! ;3 Muzyka na blogu to jedna z najgorszych rzeczy! Czytam sobie spokojnie i nagle jakieś dziwne brzmienia! ;/
    Julia-i-ola.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Czasem leci coś na blogach co wpadnie w ucho, ale czasem serio muzyka potrafi doprowadzić do szału jeśli nie przypadnie do gustu :(
    http://whatisinthehat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. też bardzo nie lubię muzyki na blogach :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Sama prawda :) pozdrawiam http://brutalforlove.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Oprócz muzyczki (od razu wychodzę z takiego bloga) drażni mnie nieobecność żadnego tekstu, ot same zdjęcia.. Mam wrażenie, że osoba, która w taki sposób prowadzi bloga nie ma nic ciekawego do powiedzenia. ;)

    W wolnej chwili zapraszam do siebie:
    http://niekoffanaa.blogspot.com - KLIK
    FACEBOOK - KLIK || INSTAGRAM - KLIK ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja nienawidzę gdy wchodze na bloga a tam leci muzyka... -.- Od razu wyłączam :)

    Blog z bajkowymi i fantasy sesjami zdjęciowymi.
    Nowa sesja zdjęciowa wraz z drugą modelką pt. ''Rock'' :)
    http://moooneykills.blogspot.com/2015/07/rock.html

    OdpowiedzUsuń
  15. super post :)
    pozdrawiam świetny blog będę zaglądać częściej

    Zaczynam współpracę z jedną firma i potrzebuje Twojej pomocy:) Czy mogłabyś poklikać w linki, bardzo mi zależy ! :)
    http://natalia004j.blogspot.com/2015/07/lucluc.html

    OdpowiedzUsuń
  16. Przeważnie jak wchodzę na blogi to większość wygląda prawie identycznie, co sprawia, że mam wrażenie, że jestem cały czas na jednym i tym samym blogu :) Naciągane współprace też odstraszają, początkujące osoby powinny koniecznie przeczytać twój poradnik, bo popełniają masę błędów i przez to trudno im jest zdobyć prawdziwych obserwatorów :)
    http://przygody-mileny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Jest jeszcze jedna sprawa, która mnie razi. Początkujące blogerki bardzo często myślą, że jeśli napiszą jeden post na tydzień/miesiąc i pozostawią bloga samemu sobie, to ludzie go znajdą i one osiągną sukces pokroju Lucy! A jeśli już promują blogi robią to bardzo nachalnie co wręcz odrzuca.
    Ja sama dopiero zaczynam, ale przeczytałam wiele poradników i wiem jak przyciągać czytelników, a nie ich odrzucać!
    veronica-veronique,blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Oh..mnie też ostatnio bardzo denerwuje ta muzyka w tle..włączam,a tu jakieś łomoty, grzmoty, nie wiadomo co..gdyby to chociaż była jakaś spokojna muzyka (gdzieniegdzie można na taką trafic), ale niektóre dziewczyny przesadzają :P
    Świetny post :)
    Zapraszam do mnie :)

    Moj blog~KLIK ^^

    OdpowiedzUsuń
  19. Mega blog:)! Niedługo do ciebie napisze po design :).
    Super wpadłam przez przypadek na tak świetnego bloga!.
    http://dziewczynaodkrywaswiatposwojemu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Muzyka mnie najbardziej denerwuje i źle zrobione zdjęcia chociaż sama robie je telefonem bo jest już lepszy od cyfrówki którą posiadam ale jednak najbardziej boli mnie jak wchodzę na bloga a tam zdjęcie jak zza mgły albo widać ziarenka :(
    http://stylizacje-zyciem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja głównie stawiam na treść. Ciekawie napisany post i w miarę poprawny ortograficznie zawsze będzie przeze mnie doceniony. Następnie zwracam uwagę na wygląd :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Muzyka w tle bardzo denerwuje..
    Rozumiem jeśli byś sobie sam włączył, aby umilić czytanie, ale jak włącza się sama automatycznie, to jest istna masakra!
    Bardzo fajny post! ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie! --> violaandkasia.blogspot.com <--

    OdpowiedzUsuń
  23. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  24. Zgadzam się z tobą a zwłaszcza nie lubię muzyki, ponieważ każdy ma inny gust. :)) Nowy post, zapraszam › Klik! POZDRAWIAM! ;))

    OdpowiedzUsuń
  25. Muzyka w tle to najgorsze co moze być, bo nie dość że nie kazdy musi lubić ten sam gatunek muzyczny, to nie można spokojnie poczytać bloga, bo w ucho wpadają bardziej słowa piosenki:)
    http://mycolourslife.blogspot.com/ <- zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
  26. Super ! Bardzo mi się podoba . Obserwuje cię liczę na rewanż .
    Mój nowy blog -> http://mylifemyprobblem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Świetne rady ! Mi jako początkującej będą bardzo potrzebne pozdrawiam !

    gabriellaaa6.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Tak muzyka jest denerwująca.Obserwuję ^^

    OdpowiedzUsuń
  29. Zgadzam się ze wszystkim, co napisałaś. Szczególnie denerwują mnie "współprace" - mam dziwne wrażenie, że teraz większośc blogów zakłada się właśnie dla tych współprac, by dostać darmowy ciuch czy rzecz. Jeżeli ktoś uczciwie prowadzi bloga i firma sama się odezwie - okej, nie mam nic przeciwko. Natomiast pytania typu "od ilu obserwatorów można nawiązać współpracę?" to coś, co działa na mnie jak płachta na byka :)
    Pozdrawiam cieplutko + obserwuję ;*
    Anastazja
    anastazja-bloguje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Have a nice Day Sweety!♥